måndag 22 mars 2010

En vit lögn- en nödvändighet ibland även om det tar emot...

Funderade och funderade och efter stöd från en fantastik och underbar vän så beslöt jag mig för att jag inte skulle åka på den där påskmiddagen. Just nu tror jag inte att jag hade klarat det. "Du kan fira påsk med mig istället" sa han. Underbara vän, du betyder så mycket för mig! Jag hoppas du vet det!

Påsken i sig är inte viktig för mig. Högtider över huvudtaget är lika med så mycket ångest och jag har ofta funderat över varför jag känner så, men jag vet ju nu varför, eller jag har ju vetat, men det har blivit ännu mer tydligt sen jag började på terapin. Skulle jag åkt dit nu, när jag känner som jag gör så skulle det kanske sluta med att jag fick ett vredesutbrott där allt bara kom fram och det är jag inte beredd på. Jag måste ta hand om mig själv och försöka bearbeta alla mina känslor i lugn och ro.
Så jag skrev ett sms att jag skulle ha påskmiddag med mina kompisar och att vi redan hade bestämt det och att det var svårt att ändra på det nu, men tackade för inbjudan.
Visst jag har lite dåligt samvete och det känns dubbelt i och med att jag gärna velat träffa mina andra familjemedlemmar  men så är det. Jag måste tänka på mig själv i första hand för en gångs skull och jag är glad och stolt att jag än en gång lyckades lyssna på mig själv och göra det som känns rätt för mig!

4 kommentarer:

Anna sa...

Underbart vännen, nu ska du vara riktigt stolt över dig själv, du har ingen skylldighet som helst att träffa honom som skadade dig så oerhört mycket. Tänker på dig, mail svar kommer komma. Har lite mycket just nu bara. Kram

lillasyster tyst sa...

Tack! Det e lugnt skriv när du orkar och känner för det och ta hand om dig!

attflygautanvingar sa...

Släng iväg det lilla dåliga samvetet för du har inga som helst skyldigheter till någon annan än dig själv (även om det e din familj)

Starkt av dig att du bestämde dig för att inte gå, du är den mest värdefulla personen i ditt liv och du måste lyssna på dig själv vilket du har gjort, riktigt bra av dig =)

många kramar

lillasyster tyst sa...

tack, det värmer det ni skriver till mig!