söndag 21 mars 2010

Hur gör man för att orka träffa den som satt så djupa sår i ens själ?

Blev precis uppringd av min bror, han ringde två gånger, men jag kom inte för mig att svara. Inte pratat med honom sen den händelsen i julas som jag skrev om i mitt förra inlägg. Jag blev helt paralyserad när jag såg hans nummer på mobilen. Känner mig dum som inte svarade men jag orkar inte, orkar inte med att prata med honom just nu och låtsas som ingenting. Han hade pratat in på min svarare och frågade om jag ville komma över på påskmiddag på påskdagen. Hela jag känner bara en sån motvilja, men samtidigt vill jag ju kunna träffa min familj och hans barn som jag tycker så mycket om. Men jag tror inte jag orkar. Vad ska jag skylla på denna gången..hatar verkligen att behöva ha de här känslorna i min kropp och hatar att jag än en gång ska behöva känna mig som "svarta fåret" om jag säger att jag inte kan. Vad gör man??????

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag beundrar dig som delar med dig av detta. Starkt! och mycket välskrivet.

lillasyster tyst sa...

Tack! Det värmer :)

attflygautanvingar sa...

Det är fruktansvärt att du ska känna dig som "det svarta fåret" när det är du som blivit utsatt..
Vem som helst i din situation hade tyckt att det var jobbigt om inte tom omöjligt att hålla uppe kontakten med den som utsatt en.
Även om detta nu är din bror så har han fortfarande gjort fruktansvärda saker mot dig och om du inte är redo idag eller någonsin så är det ingen mer än du som kan bestämma när/om du vill/klarar av att träffa honom. Ingen har rätt att döma dig för vad du än bestämmer dig för.
Prioritera dig själv och dina känslor, det viktigaste i ditt liv är att du mår bra i första hand.
Många kramar