söndag 28 mars 2010

Mardrömmar snälla lämna mig ifred

Sen jag började terapin har jag i stort sett drömt mardrömmar varje natt. Jag vaknar av att jag badar i svett. De senaste drömmarna handlar om att jag hamnar på mitt gamla jobb varje gång jag ska ta mig till mitt nya. Jättemärkligt, men jag hade ofta ångest på mitt förra jobb så det har kanske med det att göra. Oftast kommer jag inte ihåg vad jag drömt. De värsta drömmarna är de då man vet att man drömmer men att man inte lyckas ta sig ur drömmen och vakna. Konstigt nog lyckas jag faktiskt somna om nästan direkt för att återigen vakna helt genomsvett. Låter kanske inte så positivt att gå på terapi när man ska behöva ha det så, men det är positivt, alltså terapin och det är väl en del av processen man ska genomlida.

Nu ska jag sova iallafall, i hopp om god sömn. Först vill jag bara tacka alla som läser och för era fina kommentarer. Det värmer och betyder mycket. Kram på er!






2 kommentarer:

att flyga utan vingar sa...

Hoppas du fick sova bättre inatt..
många kramar

Anna sa...

Hoppas dina nätter blir något bättre, jag lider med dig i mina tankar jag vet precis hur det är. Kramar på dig