lördag 27 mars 2010

To Wish Impossible Things


Det är så mycket jag skulle vilja säga dig.
Det gör så ont att jag inte kan nå dig,
Du finns där i mina tankar nästan och jämt hela tiden.
När jag är vaken, när jag sover och drömmer.

Jag skulle vilja säga hur ledsen jag är för att jag skadade dig,
för allt du behövde genomlida.
Jag skulle vilja säga dig att jag förstår vad du gick igenom och
att jag börjat inse hur mycket du led och vilken smärta jag åstadkom dig.

Du kämpade, fanns där vid min sida. Du försökte hjälpa mig och vara stark
och jag bara stötte dig ifrån mig.

Ingen har visat mig sån kärlek, ingen har visat en sån tro på mig och ändå
kunde jag inte ta emot det.
Känslan av mitt svek kändes för stor,
den gnagde och skuldkänslorna och skammen tärde i min kropp.


Dina ögon lyste av hjälplöshet och trötthet.
Du älskade mig men kunde inte nå mig.
Jag hade stängt av min förmåga att känna och älska mig själv
och så även förmågan att vårda den kärlek jag kände för dig.
Tomhet var den enda känslan jag kunde känna.
Min trötthet var så stor.
Jag famlade bara i mörker och såg ingen utväg,
så jag tog den enkla vägen till sist.

Den sista kvällen så visste jag någonstanns inom mig att du skulle lämna mig.
Jag hade funnit ett sätt att få slut på det hela,
Jag ville det inte innerst inne,
men jag klarade inte av att se dina ledsna, trötta, oroade ögon.
Du orkade till sist inte se hur jag skadade mig själv,
du orkade till sist inte med att bära mig och förlora dig själv samtidigt
Jag vet att du innerst inne inte ville lämna mig, men din självrespekt sa dig
att du inte kunde göra så mot dig själv mer
och att jag inte skulle hjälpa mig själv så längde du fanns där...
Jag är glad att du lyssnade på ditt hjärta.
Du hade tagit ansvar för mina känslor för länge.

Förlåt mig, du var inte värd detta.
Förlåt mig för att jag svek dig.
Förlåt mig älskade du...

Du kommer alltid finnas där i mitt hjärta
och jag kommer alltid att älska dig för det du gjorde för mig.
Jag hoppas att du är lycklig och att du mår bra. Det är du verkligen värd.
Älskar dig!

2 kommentarer:

Anna sa...

Underbara vackra ord vännen.

Kram

Lillasyster Tyst sa...

mm jag älskar honom än, men jag har fått börja ta in i mitt hjärta att det aldrig blir vi igen...