tisdag 25 maj 2010

Tack vare dig,,,

"Det är redan mycket med dig att ta in som det är..."

Hatar dig för att du gjort detta mot mig...det påverkar mig än idag och det har du inte den blekaste susning om åtminstone är det inget det talas högt om.

Tack vare dig så har mitt liv varit upp och ner
Tack vare dig har jag känt mig värdelös och mindervärdig
i hela mitt liv...
Tack vare dig så har jag känt mig konstig och annorlunda
och onormal
Tack vare dig så har jag varit den tysta blyga som inte haft någon
som helst tilltro till mig själv
Tack vare dig har jag känt mig smutsig, skamfull och äcklig
Tack vare dig så har jag inte värdesatt mig själv och levt i rädsla
för andras förakt och för mitt eget
Tack vare dig har mitt liv varit en ständig ångest
Tack vare dig har jag vaknat i panikångest fler nätter än jag kan räkna
och haft nätter då jag plågats för att jag inte kan sova.
Tack vare dig har jag velat släcka mitt liv gång på gång.
Tack vare dig har mitt liv varit full av begränsningar som jag satt för mig själv
för att jag inte haft tilliten till min egen förmåga.
Tack vare dig lever jag fortfarande med en känsla av att vara konstig
och med en rädsla för att bli dömd utifrån min bakgrund

Men du, du har inte krossat mig, jag har trots detta blivit stark
och äntligen börjat jag finna mig själv och stå upp för mig själv
och det är inte tack vare dig utan det är tack vare mig själv, min
egen styrka och vilja att få ett bra liv där ingen trampar på mig igen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart skrivet, känner igen mig i allt utom de allra sista raderna för dit har mitt liv inte riktigt kommit till ännu. Jag är både ledsen och glad för din skull, så ledsen att det krossar för allt du vart tvungen gå igenom men så glad så de lyfter mig att du börjar kunna känna dig stark igen!

Många styrkekramar (som förhoppningsvis gör dig starkare)

att flyga utan vingar sa...

Du är en stark kvinna!!Tänker på dig!! många kramar

K sa...

Tack kära ni!

Katla sa...

Känner igen mig mycket i din text. Ett tack för att du vågar och vill skriva om syskonövergrepp. All styrka till dig! Hälsning från Katla