tisdag 20 april 2010

Mall och gruppterapi

Jag provar mig fram och tillbaka vilken mall jag ska ha till min blogg så om ni blir förvirrade så är det därför. Tröttnade på den mörka, svarta dystra. Så nu får det bli denna ett tag. Har varit hemma från jobb idag åkte på en gräslig magsjuka igår men känner mig tack och lov lite bättre idag. I eftermiddag ska jag på gruppterapi igen, minns inte vad vi skulle prata om denna gång. Denna termin har vi satt ämnen för varje gång vi ses som vi ska diskutera. Jag tycker att terapin är så bra och jag är så otroligt glad att jag fick denna hjälp. Visst det är jobbigt, man kommer ofta hem och känner sig helt tom och trött och ibland varar detta i dagar, beroende på vad man pratat om eller vilken fas och vilket känslomässigt tillstånd man är i. Men att äntligen utan att bli dömd och utan att behöva känna skamm få prata om detta som man hållt inom sig i flera år är så befriande. Det är en stor stor skillnad på hur jag mådde innan jag började där och på hur jag mår nu. Jag mår så mycket bättre, så terapin hjälper.

Inga kommentarer: