torsdag 8 april 2010

En sann vän


Blev så ledsen när jag läste i en av mina vänners blogg att hon var tvungen att göra sig av med sitt älskade djur pågrund av att hon inte fick ha djur i lägenheten för sin hyresvärd. För oss som har djur är ett djur inte bara ett djur utan så mycket mer än så.

Min katt betyder mycket för mig. Utan honom vet jag inte hur jag skulle klarat dessa två åren som varit. Hans varmar puffar och spralliga upptåg har gett mig sån otrolig tröst under denna tid. Han finns vid min sida hela tiden och jämt. När jag sitter vid min dator, ligger han ofta framför mig på datorbordet. När jag sitter i min fåtölj lägger han sig på ryggstödet bakom mitt huvud. När jag tittar på tv kryper han upp i min famn, när jag sover ligger han alltid vid min mage, eller lägger sig på min huvudkudde. När jag går upp på morgonen så pratar han som en vilding i hopp om att jag ska ge han lite skinka när jag gör iordning min frukost. Och när jag kommer hem så möter han alltid mig med viftande svans och prat vid dörren. Till och med när jag är på toa får jag inte vara ifred, han blir sur och krafsar på dörren och låter mig inte vara ifred. Han sitter till och med och väntar på toalettlocket när jag står i duschen. Men det bästa av allt är när han hoppar upp vid min sida tröstar mig när ledsen . 

Anna, jag hoppas verkligen du får behålla ditt djur, tänker på dig och håller tummarna!



2 kommentarer:

Anna sa...

Tack snälla vännen, dina tankar behövs men det ser mörkt ut. Önskar det fanns en lösning på allt.
Och dessutom vilken underbart söt katt du har. Kramar

lillasyster tyst sa...

Mmm visst är han fin :)Tack!