fredag 25 juni 2010

Midsommar, kär och lycklig.

Midsommar. Som vanligt gillar jag inte hysterin kring helgdagar så idag ska jag och min fina underbara vän och granne bara grilla på gården och dricka goda drinkar. Vattenmelon, hallon, ananas, jordgubbar, apelsiner, mynta, lime, passionsfrukt, citron, fruktsoda, tonic m.m har inhandlats. Mums!
Mmmm jag ska ta det lugnt med alkoholen. Jag har gjort det väldigt bra på sistone och hoppas innerligt att jag kan sköta det så och fortsatta i samma bana men det ska säkert gå bra för jag mår relativt bra nu. Inte så många spöken som härjar i min hjärna längre. Åtminstone inte om övergrepp, mitt ex och de saker som spökat i mitt huvud de senaste två åren iallfall. Skönt att jag kunnat lägga det mesta av min sorg bakom mig och jag hoppas det håller i sig.

I övrigt har jag mått kass de senaste två veckorna, men inte av ovanstående anledning. Jag säger bara en sak. Sätt aldrig in en spiral innan du varit gravid. Det är INTE värt det. Jag har bara haft problem sen dess. Ont ont, småblödningar ont ont. De mest fruktansvärda blödningar i två veckor med följd av humörsvängningar som har varit helt grymma, blödde igenom på en timme och med följd av järnbrist. Det jobbigaste är att jag varit så känslig att jag börjat böla för ingenting och suttit med gråten i halsen hela tiden.  Efter att ha ringt till tre ställen om att få hjälp med att ta ut den utan framgång (eftersom de inte tyckte att det var akut) tog jag saken i egna händer och tog ut den själv. Låter hemskt men det var smärtfritt och lätt och min gynekolog sa att jag kunde göra det när jag satte in den. Nu känner jag mig så befriad och lättad så det är inte sant. (Kanske inte så intressant läsning det här haha, jag vet). men vill bara varna för spiral innan graviditet. Kanske funkar på andra, men det funkade definitivt inte på mig. Så nu står jag utan preventivmedel och för mig som har epilepsi finns där inga alternativ så ja vem vet nu kanske jag blir gravid med :). Är faktiskt inte rädd för det och det är en märklig känsla eftersom jag aldrig haft känslan av att jag velat ha barn. Nu börjar den komma krypandes :) och så har jag världens finaste man i mitt liv och det var längesen jag kände så starka känslor. Känns så annorlunda än vad det brukar :) men visst det är för tidigt egentligen. Men jag är såååå kär så kär så kär så det är löjligt!! :)

Ps. Det gick hur bra som helst med drinkarna. Blev inte berusad överhuvudtaget. Underbart! Jag har fått tillbaka kontrollen, livet är bra och jag mår underbart!



Ha en riktigt fin midsommar alla läsare.

KRAM

4 kommentarer:

att flyga utan vingar sa...

Du spenderade nog din midsommar i samma anda som jag låter det som. Med en god vän och drinkar, jag gillar inte heller hysterin. en fin vän "räckte" väldigt bra för mig med, hade hur kul som helst =)
Jag blir så otroligt glad att läsa att du känner dig så mycket bättre, vi har ändå följt varann ett tag nu.
Du är så väl värd all lycka och framgång i livet och att du hittade denna kärlek som verkar helt underbar är såååå LJUVLIGT...
Jag tror det hjälper en på vägen, så känner iaf jag med min kärlek.
När man har någon att se fram emot en framtid med så blir livet mer meningsfullt än någonsin...
Ja vet att dem säger att man måste vara helt klar och nöjd med sig själv innan man kan vara det med någon annan men jag tror inte det stämmer fullt ut.
Jag tror att kärleken gav en extra knuff i rätt riktning men man ska heller inte glömma vad du har åstadkommit.
Vi har båda två svarta eller gråa dagar,(nu syftar jag inte på detta inlägget)å det är klart att de dagarna finns för det är inte det lilla som hänt någon av oss men det känns som att både du och jag är på rätt spår.
Trots att du mår bättre glöm inte bort vad du har klarat av, du har tagit dig ända hit i livet trots motgångar, säg till dig själv fy fan va jag är bra, för det är du verkligen!!!

Till slut vill jag vill säga till dig: NJUT...
Va kär, va lycklig, skrik ut din kärlek till HELA världen, jag skriker med dig =)

många kramar

Paulina sa...

Låter som en fin dag, glad för din skull....
Kram

Anna sa...

Vad underbar din midsommar verkar ha vart, helt underbar och avkopplande med mycket glädje.
Är så glad att du funnit denna kärlek, min kärlek är på väg att rasa helt och hållet, rädd för vad som ska hända faktiskt. Vill ju inte bli ensamstående mamma men jag har varnat min man nu och den varningen var jag allvarlig med.
Tänker på dig! Kram

K sa...

tack för era underbara kommentarer. :)

att flyga utan vingar...
jag är så glad för din skull..läst att det börjar ljusna för dig med

o anna jag kan inte mer än att önska att allt blir bättre för dig snart. Jag är så ledsen för allt jobbigt som du går igenom..du är inte värd detta. Du är värd så mycket bättre! Stor kram till dig